III stage
Trzeci stage aktorskich warsztatów ze Szkoły Żywego Teatru jest skierowany do osób, które ukończyły I i II aktorskie stage’e.
III stage (96h): 12 dni, 8 godzin dziennie, plus zadania dodatkowe, wykonywane przez studentów samodzielnie i w parach po zajęciach z prowadzącymi (dzień warsztatowy dla studenta może trwać około 10 godzin). Trzeci etap to etap, w którym realizuje się delikatne przejście z pracy nad czystą aktorską techniką do pracy nad spektaklem i jego formą. Owocem trzeciego etapu jest szkic spektaklu, który może być rozwijany do pełnej formy spektaklowej.
Prowadzący: dr Andrei Zagorodnikov
Czas trwania: 12 dni, 8h/dziennie (96h w sali)
Dzień warsztatowy: 9:00 – 17:00 z krótką przerwą.
Ilość miejsc jest ograniczona do 14.
Koszt całkowity: 3090 zł*
Zaliczka (bezzwrotna): 1500 zł
[*zniżka 300 zł przy wczesnej płatności całości, czyli całość w tym wypadku to 2790 zł]
Miejsce: Warszawa
Język warsztatów: polski
O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zaliczki.
Zgłoszenia prosimy wysyłać w wiadomości prywatnej przez stronę Facebook, Instagram lub poprzez formularz kontaktowy.
Najbliższy zaplanowany warsztat: 26.10.-07.11.2025
Każdy następny staje opiera się o narzędzie zdobyte na stane'u poprzednim, dlatego warunkiem uczestnictwa w III stage'u jest ukończenie II stage'u.
Cel warsztatów w metodzie Nikołaja Demidowa
Celem warsztatów jest wprowadzenie aktora w proces twórczy oparty na naturalnych, niekontrolowanych impulsach, powstających tu i teraz dzięki procesowi odbierania partnera i przestrzeni. Metoda Nikołaja Demidowa nie polega na „graniu” roli, lecz na doświadczaniu jej — tak, aby postać rodziła się w aktorze spontanicznie, bez wysiłku i bez sztucznego konstruowania emocji. Demidow odchodzi od klasycznego modelu „aktor–narzędzie”, stawiając w centrum żywe przeżycie, obecność i zgodę na nieprzewidywalność. Aktor nie wymusza stanu, lecz pozwala, by się wydarzył. Proces ten prowadzi do pogłębionej pracy z uwagą, ciałem, wewnętrzną reakcją i impulsem — w atmosferze zaufania do siebie i procesu.Warsztaty uczą, jak zrzucić z siebie napięcia, uwolnić się od nadmiernej kontroli. Zamiast tego rozwijają zdolność bycia „tu i teraz”, wsłuchiwania się w siebie, partnera i przestrzeń. To nie tylko narzędzie pracy scenicznej, ale też droga osobistego rozwoju.
W trakcie warsztatów uczestnicy uczą się:
1. Rozluźniać ciało i podążać za impulsami, rodzącymi się w ciele tu i teraz
2. Włączać stan improwizacji poprzez nastawienie na partnera i jego impulsy, a nie wymyślaniu sobie rzeczy do zrobienia
3. Techniki wrzucania tekstu do podświadomości i korzystaniu z tego tekstu; ta metoda jest odwrotna do ogólnie używanej metody „przeczytać i zapamiętać logicznie”: tekstu nie uczymy się na pamięć w sposób intelektualny, lecz muzyczno-mechaniczny, do takiego stopnia, żeby nie przeszkadzał aktorowi
4. Uchwycić sceny ze sztuki dzięki improwizacjom z tekstem autora bez żadnej reżyserii czy wcześnie założonych działań na scenie
II stage
Drugi stage aktorskich warsztatów ze Szkoły Żywego Teatru jest skierowany do osób, które ukończyły I aktorksi stage albo są po rocznym kursie prowadzącego w jednej z aktorskich szkół w ostatnich latach.
II stage (56h): 7 dni, 8 godzin dziennie, plus zadania dodatkowe, wykonywane przez studentów samodzielnie. Drugi etap służy pogłębieniu techniki Demidowa i rozpoczęciu praktyki „etiud-akcji” (metoda późnego Stanisławskiego), swobodnych form aktorskich ekspresji.
Prowadzący: dr Andrei Zagorodnikov
Czas trwania: 7 dni, 8h/dziennie (56h w sali)
Dzień warsztatowy: 9:00 – 17:00 z krótką przerwą.
Ilość miejsc jest ograniczona do 14.
Koszt całkowity: 1890 zł*
Zaliczka (bezzwrotna): 1000 zł
[*zniżka 200 zł przy wczesnej płatności całości, czyli całość w tym wypadku to 1690 zł]
Miejsce: Warszawa
Język warsztatów: polski
O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zaliczki.
Zgłoszenia prosimy wysyłać w wiadomości prywatnej przez stronę Facebook, Instagram lub poprzez formularz kontaktowy.
Najbliższy zaplanowany warsztat: 29.09.-05.10.2025
Każdy następny staje opiera się o narzędzie zdobyte na stane'u poprzednim, dlatego warunkiem uczestnictwa w II stage'u jest ukończenie I stage'u.
I stage
Struktura i harmonogram (40h): 5 dni, 8 godzin dziennie, plus zadania dodatkowe, wykonywane przez studentów samodzielnie i w parach po zajęciach z prowadzącym (dzień warsztatowy dla studenta może trwać około 10 godzin). Pierwszy etap służy temu, aby zapoznać się z podstawami techniki Nikołaja Demidowa, aby otworzyć dla siebie nową drogę teatralną, podstawą której będzie kondycja swobody psychofizycznej, niezbędnej dla organicznej improwizacji i życia na scenie. Filozofią tej techniki jest, cytując Demidowa, “ciągły rozwój roli” i “niemożliwość powtarzania prawdziwego życia dwa razy”. To, jak gram, zmienia się co spektakl i zależy od zmian we mnie i w partnerze. W ten sposób powstaje spektakl żywy, który będzie się rozwijał z czasem.
Cele I stage’u warsztatów:
1. Celem I stage’u jest próba uświadomienia sobie, że nasze ciała w warunkach scenicznych i pozascenicznych zawsze do czegoś dążą, pod warunkiem, że są rozluźnione i odpowiednio nastrojone do działania.
2. W związku z powyższym, jednym z głównych celów naszych warsztatów jest praca nad zniesieniem blokad cielesnych i umożliwienie przepływu naturalnych impulsów.
Etapy I stage’u warsztatów (trening):
Etap 1: praca z ciałem, trening psychofizyczny: rozluźnianie mięśni, rozluźnianie myśli, odejście od psychologizowania. Ćwiczymy stan rozluźnionego ciała: aktor uczy się zaufania do swojego ciała, podążania za organicznymi impulsami, które rodzą się w ciele tu i teraz, a więc uczy się również bycia obecnym na scenie.Etap 2: praca nad zmysłami: próbujemy powiększyć nasze umiejętności odbierania rzeczywistości tu i teraz, aby to osiągnąć pracujemy nad poczuciami fizycznymi, fizycznymi okolicznościami, w jakich znajduje się postać na scenie, atmosferą, słuchaniem i odbieraniem partnera. Etap 3: Wprowadzenie metodologii Nikolaja Demidowa: aktor kształtuje w sobie umiejętność i potrzebę ciągłej, nieprzerwanej, organicznej i niepowtarzalnej improwizacji, bez klisz i powielania wzorców. Etap 4: Praca metodą Demidowa: tworzenie “obrazu” roli, intuicyjne, pozaintelektualne poszukiwanie roli. Warsztatowicze uczą się techniki „wrzucania tekstu do podświadomości”, następnie wykonują etiudy z „wrzuconym do podświadomości tekstem” z konkretnej sztuki teatralnej. Demidow mówił o embrionie roli i o tym, jak dbać o ten embrion, żeby wyrosło z niego „dziecko”.
Prowadzący: dr Andrei Zagorodnikov
Czas trwania: 5 dni, 8h/dziennie (40h w sali)
Dzień warsztatowy: 9:00 – 17:00 z krótką przerwą.
Ilość miejsc jest ograniczona do 14.
Koszt całkowity: 1550 zł*
Zaliczka (bezzwrotna): 800 zł
[*zniżka 160 zł przy wczesnej płatności całości, czyli całość w tym wypadku to 1390 zł]
Miejsce: Warszawa
Język warsztatów: polski
O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zaliczki.
Zgłoszenia prosimy wysyłać w wiadomości prywatnej przez stronę Facebook, Instagram lub poprzez formularz kontaktowy.
Najbliższy zaplanowany warsztat: 15.10.-19.10.2025
Podstawowy kurs dla aktorów
Podstawowy kurs dla aktorów w Szkole Żywego Teatru składa się z trzech stage'y. To jest okres czasu, niezbędny do tego, żeby przekazać narzędzia do pracy w konwencji żywego grania na scenie czy przed kamerą.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest zarówno do profesjonalnych aktorów, jak i do osób nieprofesjonalnych, które poważnie i z pełnym zaangażowaniem podchodzą do studiowania aktorstwa. Przeznaczony jest dla tych, którzy pragną nie tylko doskonalić swój warsztat, ale przede wszystkim nauczyć się prawdziwego życia na scenie – autentycznego, swobodnego, opartego na wewnętrznym przeżyciu, a nie zewnętrznej grze.
zagorodnikov.demidov.school@gmail.com